Morton Nöroması

Sert bir cisim üzerinde yürürken, ayaklarınızda bazen künt bir his veya ayak önünde sürekli bir ağrı hissediyorsanız, morton nöroma isimli sinir tümörü olabilir. Bu kötü huylu bir tümör değildir. Parmak arasında uzanan dijital sinirlerden kaynaklanan bir nohut büyüklüğünde kitle olup, hassasiyet oluşturur.

Tanımlama ve Anatomi

Ayak önü metatars ve falanks kemiklerinden oluşur. Buradaki kemiklerin arasından dijital sinirler geçerek parmakların duyusunu alırlar. Morton nöroma metatars kemikleri arasında, en sık olarak da 3. ve 4. metatarsların arasında ki dijital sinirlerden kaynaklanır. Uzun süre ayakta kalma ve travmaya yanıt olarak oluşabilir.

Klinik Bulgular ve Şikâyetler

Yer kaplayan bir kitle olmasına rağmen gerçekte bir tümör değildir. Ele gelen bir kitle söz konusu değildir.Gece ağrısı olmayıp özellikle hareket ve ayakta kalma ile ağrı ve yanma olur. Ayak parmaklarında hissizlik olabilir.

Ayak Sinir Kitle

Özellikle sıkı, dar ve yüksek topuk ayakkabılarla şikâyetler belirginleşir. Koşma sırasında hassasiyet artabilir. Tarak kemikleri el ile sıkıştırılınca ağrı artışı gözlenir.

Teşhis

Elle, ön ayak sıkıştırılır ve ağrı artışı anlamlıdır. Kemik tümörleri ile eklem hastalıklarını ekarte etmek için röntgen çekilir. Nöromayı görüntülemek için MRI çekilebilir.

İlk tedavi basamağı ameliyat dışı yöntemlerdir. Şöyle ki;

• Dar, sıkı ve yüksek topuklu ayakkabıdan kaçının.
  • Düşük topuklu, geniş ve yumuşak ayakkabı kullanın.
  • Metatars yastıkçığı kullanın.

Ayak Sinir Kitle

Lokal streoid enjeksiyonundan fayda görebilirsiniz. Sinirin şişme ve enflamasyonunu azaltır.
Çeşitli çalışmalar yukarıdaki tedavilerle hastaların %80'ninde rahatlama sağladığını göstermiştir. Fakat tüm bu tedavilere rağmen hastada rahatlama yoksa ayaktan günübirlik ameliyat ile kitle çıkarılır. Sonuçları iyi olup memnuniyet oranı yüksektir.

Özgeçmiş için tıklayınız.

Key Words : Morton nöroması nedir, morton noromasının tedavisi, morton noromasının ameliyatı, Nöroması, Morton Noroması, Sinir Tümorü, Ayak Ağrısı, Ayak Sinir Kitle