Prepateller Bursit

Giriş

Tesisatçılar, inşaat işçileri, halı dokumacıları veya dizleri üzerinde çok zaman harcayanlarda, diz ön tarafında, diz kapağında sıklıkla şişme ve kızarıklık meydana gelir. Diz kapağı ile cilt arasında bursa denilen bir kesecik mevcuttur. Bursanın vazifesi diz kapağı hareketi sırasında cilt altında sorunsuz kaymayı sağlar. Sabit sürtünme ile bu kesede irritasyon ve tahriş meydana gelir. İltihaplanır, kese sıvı ile dolar ve diz önünde şişlik meydana gelir. Bu duruma prepateller bursit denir.

diziltihabı

Kimler Risk Altında?

• Diz üstünde çökerek çalışan tesisatçılar, bahçıvanlar, işçiler, halı dokumacıları
  • Futbol, güreş ve basketbol gibi dize doğrudan darbe sporlarında
  • Trafik kazalarında
  • Romatizmal Hastalıklar

Klinik Bulgular

• Aktivite ile ağrı
  • Diz önünde hızlı gelişen şişlik
  • Dokunma ile hassasiyet ve sıcaklık

Travmaya bağlıysa doktorunuz ilk başta kırık açısında röntgen isteyebilir. Cerrahi olmayan tedavi genellikle başarılıdır ve tedavi protokolü iltihaplı olup olmamasına bağlıdır. Eğer enfekte değil ve hafif şişlik varsa, buz, istirahat ve elavasyon ve ilaç tedavisi etkilidir.
Eğer şişme belirgin ise, doktorunuz bir iğne ile boşaltmak isteyebilir. Şişme kronikleşir ve boşaltmaya rağmen tekrarlarsa, basit bir ameliyatla bursanın çıkarılması tavsiye edilir. Ameliyat sonrası diz normal esnekliğine birkaç gün içinde döner.

diziltihabı

Doç.Dr.Tahir Mutlu DUYMUŞ

Key Words : Prepateller Bursit, Futbol, Prepatellar bursit nedir? Ameliyat Şart mı?