Ön Diz Ağrısı

Kronik ön diz ağrısı, sağlıklı, genç ve aktif bayanlarda yaygın olarak görülmektedir. Bu dizde anormallik olduğu ve aktiviteye devam etmekle dizde hasar meydana geleceği anlamına gelmez.
Fakat dizdeki ağrı diz kapağının altında ve kaval kemiğinin önünde ise ağrı Osgood-Schlatter Hastalığını düşündürebilir.

Birçok vakada gerçek sebep tam olarak açık olmayabilir. Diz anatomisi karmaşık ve hassas olması nedeniyle, aşırı kullanım, aktivite artışı, uzun yürüyüşlerde, bazen diz kapağı dizilimindeki küçük sorunlar büyük ağrılara sebep olabilir. Dizlerimiz tüm vücut ağırlıklarını taşır ve sürekli yük altındadırlar. Diz kapaklarına binen yük merdiven kullanırken vücut ağırlığının 3, koşerken ise 7 katıdır. Kilo alma, aktivite artışı ve aşırı kullanım, diz kapağı dizilimindeki küçük sorunlar ile birlikte olunca, diz kapağının altındaki basıncın artmasına yol açarak aşınma ve hassasiyet oluşumuna sebep olurlar.

Bir dizi faktör bu duruma sebep olabilir;

• Diz eklemini destekleyen kaslarda dengesizlik
  • Kötü esneklik
  • Kalça ile ayak bilekleri arasındaki uyum problemi
  • Uygun olmayan antrenman teknikleri ve ekipmanları
  • Aşırı sportif faaliyetler

Klinik Bulgular ve Şikâyetler

• Ağrı genellikle yavaş yavaş başlar. Aşağıdaki ortak belirtiler yaşanabilir;
  • Uzun oturuşlardan sonra ayağa kalkış, merdiven çıkarken, dizden sürtme ve klik sesleri alınabilir.
  • Gece ağrısı
  • Aktivite sırasında ağrı, özellikle diz çökme ve ağırlık kaldırma
  • Aktivite yoğunluğunda ve seviyesinde değişiklik ile ağrının değişmesi

Eğer ağrı kronik hale gelirse, uyluk kaslarında kısalma ve erime ile zayıflık gelişebilir.
Ağrılarınız kalıcı ve geçmiyorsa teşhis ve tedavi amaçlı ortopedi hekimine başvurmalısınız. Erişkin dönemi diz ağrıları genellikle, kilitlenme, takılma vs gibi sorunlara yol açan menisküs kaynaklı sorunlar değildir. Bu belirtiler dizdeki mekanik bir problemler olup dizde aşınmalara yol açabilir.

Hekim Muayenesi

Dizinizdeki şikâyetler ve tıbbı geçmiş dinlendikten sonra, hekim aşağıdaki durumları irdeleyecektir;

• Diz kapağı dizilim bozukluğu
  • Diz stabilitesi, kalça rotasyonu ve eklem hareket açıklıkları
  • Diz kapağı altında hassasiyet
  • Uyluk ve baldır kaslarının gücü, esnekliği, serliğine bakılır.

Görüntüleme

Röntgen
Kemik yapıları çok iyi gösterir değerli bir görüntülemedir. Özel çekimler ile diz kapağı değerlendirilir.
MRI
Yumuşak dokuların görüntülemesi için önemlidir. Şişlik ve dizde kilitlenme varsa, doktorunuz kıkırdakları ve menisküsleri değerlendirmek için MRI isteyebilir.

Eğer ağrılarınız doktoru ziyaret etmek için yeterince ciddi değil veya mütevazı ise şikâyetlerinizi hafifletmek için aşağıdaki adımları deneyebilirsiniz. Diz kapağı altındaki ağrılarda buz, dinleneme ve basit egzersizler özellikle gençlerde faydalıdır. Aşırı ağrılarda İnflamasyon giderici ağrı kesiciler kullanılabilir.
Buz: Her gün saatte 15 dakika havluya sarılmış buz uygulayın. Ağrı ve şişliği azaltmada faydalıdır.
Dinlenme: Ağrılar rahatlayana kadar dinlenmeli ve fazla kilo varsa kilo verilmelidir.
Egzersiz: Ağrı ve şişlik gittikten sonra, hareket açıklığını yeniden elde etmek için egzersiz programı verilir. Güç, kuvvet, dayanıklılık, çeviklik ve kondisyon çalışır. Kademeli koşu ve öncesinde germe egzersizleri uygulanır.

Dizi Koruma

• Diz kapağındaki ağrı şiddetli ve devam ederse, hekime görünmekte fayda vardır. Eğer ağrılarınızdan kurtulduysanız, tekrarını önlemek için aşağıdaki öneriler dikkate alınabilir;
    • Egzersiz yaparken uygun ayakkabı giyin
    • Fiziksel aktivite öncesi germe egzersizleri ile ısınma
    • Dizinizde ağrıya sebep olacak hareketlerden kaçınma
    • Eğer yarışmalara hazırlanıyorsanız toplam koşma mesafesini azaltma

KEMİK, EKLEM ve BAĞLARIN GÜÇLENMESİ İÇİN

BESLENME, PROTEİN VE HİDROLİZE KOLLEJEN ÖNEMLİ

Zedelen kemik, kas ve bağ dokularının iyileşmesinde peynir altı suyundan elde edilen Whey protein ve ayrıca hidrolize kollejen kullanımı hızlı iyileşmeyi destekler ve kasları güçlendirir.  Ayrica multivitamin desteğide çok önemlidir. İltihap oluşumunu engeller, bağışıklı artırır ve kas iskelet sistem metobolizmasına yardımcı olurlar.

FİT 20: Peynir altı protein izolesi, magnezyum ve HİDROLİZE KOLLEJEN barındırmakdadır. Sağlıklı kas ve kemik yapımına destek olacak güzel bir kombinasyondur. Sağlığımızı korumak ve sağlıklı yaş almayı kolaylaştırmak için diyetlerimizi sağlıklı, sindirilebilir proteinlerle desteklememiz çok önemlidir. Ayrıca içeriğinde ki magnezyum, yorgunluğun ve bitkinliğin azalmasına katkıda bulunup, normal kemiklerin korunmasına katkıda sağlar. Kullanım Bilgisi: Paketin içeriğini 250-350 ml su veya smoothie ile iyice karıştırın. 1 ay kullanınız.

FİT 20 _

• SUNSET: Omega-3, Vitamin E’nin en güçlü formu (tecotrienol), vitamin D ve A’nın etkili kombinasyonunu içermektedir. Omega 3 vücudun üretemediği ve dışarıdan alınması zorunlu bir yağ asididir. Kullanım :11 yaş ve üzeri bireylerin günde 3 kapsül olmak üzere akşam yemekleri ile birlikte almaları tavsiye edilir. 90 adet yumuşak jel kapsül içeren bir şişeyle sunulur.

• SUNRİSE: 22 süper gıda ile vücudun günlük ihtiyacı olan Vitamin B1(Tiamin), B2 (Riboflavin), B6, B12, C vitamini, mineraller, gerekli aminoasitler ve ANTİOKSİDAN ihtiyacını karşılar. Kullanım Bilgisi: Günde 1 flakon (30 ml) sabahları aç almanız tavsiye edilir. Her biri 30 ml’lik 30 adet küçük paket içerir.

• Nitro Plus, yaşam molekülü olarak isimlendiren NİTRİK OKSİT in üretilmesine yardımcı olup, hücresel membran geçirgenliğini artırmakdadır. Hücrelerin yenilenmesine yardımcı olur. Tropikal bir meuve olan noni meyvesinden üretilmekte olup günde 3 kez 20 şer damla alınması tavsiye edilmektedir.

DOĞADAN GELEN GÜÇ : TRİANGLE OF WELLNESS

KYANİ TRİANGLE

SUNSET, SUNRİSE ve NİTRO üçlüsü içerdiği vitamin, antioksidan, mineraller ile bağışıklığı güçlendirir ve romatizmal iltihap oluşumunu engellemeye ve eklemlerin kalitesini artırmaya yardımcı olur. Efektif etki için bu üçlünün birlikte 3 ay kullanımı önerilir.

ONLİNE ORTOPEDİ DOKTORU

İkinci bir görüş almalıyım!

Aklımda o kadar çok soru var ki!

Tahir Mutlu Duymuş png

Tüm ortopedik sorunlar

MR, röntgen veya BT danışma

Standart görüşme süresi 15 dk

7/24 Whatsapp ile randevu ve ücret bilgisi

WhatsApp ile RANDEVU

SİZİ ÖNEMSİYORUZ

Nerede olursanız olun, artık mobil uygulamalar ile size çok yakınız. Tüm ortopedik hastalıklar, bu konu hakkında, çekilen MR, röntgen, tomografi, tetkikleriniz ve merak ettiğiniz tüm soruları Whatsapp&Zoom'dan canlı bağlantı ile sorabilirsiniz.  Hakkınızda karar vermek için acele etmeyin. Hayatta en doğru kararlar, işin ehli kişilerden alacağınız görüşler ve ortak akıl ile verilebilir.

Özgeçmiş için tıklayınız.