Diz Osteonekrozu

kemikçökmesiDiz osteonekrozu kemik hücrelerinin ölümü demektir ve avasküler nekroz olarakda isimlendirilir. Özellikle ileri yaş osteoporotik bayanlarda daha sık görülür. Diz ağrısının önemli nedenlerinden biridir. Bu hastalıkta diz eklemi çevresindeki kemiklerde yogunluk kaybı ve kemik kitlesinde ölüm meydana gelir.

Anatomi ve Sebepleri

En sık diz ekleminin iç ve uyluk kemiği kısmını etkiler. (Femur medial kondil). Sırasıyla uyluk dış kısım (lateral femoral kondil )veya kaval kemiği üst ksımları(Tibia platosu) etkileyebilir.

Diz Osteonekrozu 1Kesin nedeni bilinmektedir. Fakat bazı teoriler ve risk faktörleri vardır. Stress kırıkları, tekrarlayan travmalar kemik bölgesindeki kan akımını azaltarak osteonekroza yol açabilir. Bazı hastalıklar ise risk oluşturur;

Diz Osteonekrozu

• Obezite
  • Sick cell anemi
  • Lupus
  • Steroid kullanımı (Özellikle genç hastalarda önemli risk faktörüdür)

Erken teşhis ve tedavi edilmezse ciddi kireçlenme ile sonuçlanır.

Klinik Şikayetler

• Ani ve ciddi diz içinden gelen ağrı
  • Basit aktivite ile veya travma ile ortaya çıkabilir
  • Geceleri ve aktivite ile artan ağrı
  • Dizin içinden gelen ve üstüne doğru yayılan ağrı
  • Diz hareketlerinde azalma
  • Teşhis ve Görüntüleme
  • Erken evrede MR ilerleyen evrede röntgen ile teşhis konulur. Klinik olarak dört evreye ayrılır.

DizOsteonekrozuDizOsteonekrozu

Osteonekroz klinik evreleme veya derelendirme;

Evre 1 : Başlangıç evredir ve şikayetler hafifdir. Şikayetler ortalama 6-8 hafta vardır.
Evre 2 : Aylar sürer ve röntgende defektif alanlar gözükür.
Evre 3 : 3-6 ay kadar var olan şikayetler mevcuttur. Eklem kıkırdağı bozulmaya başlamıştır.
Evre 4 : Ciddi kireçlenme vardır. Kıkırdak ve kemik çökmüştür. Diz protezi ameliyatı yamak gerekir.

Ameliyat Dışı Tedaviler

• Erken evrede planlanır. Seçenekler;
  • Ağrıyı azaltmak için ilaç tedavisi
  • Dizi dinlendirmek için ortez ve baston kullanılmalı
  • Diz çevresi kasları güçlendirmek için egzersiz
  • Ağrıyı azaltmak için yaşam modifikasyonu
  • Kanlamayı artırmak izin OZON TEDAVİSİ –Güncel yaklaşımdır- detaylar için tıklayınız.

ozontedavisi

Cerrahi Tedavi

• Ameliyat dışı tedavilere yanıt vermeyen hastlarda çeşitli cerrahi seçenekler mevcuttur;
  • Artroskopik olarak eklem debridmanı-yıkama-
  • Kanlanmayı artırmak için dirilleme-kanallar açma-
  • Yük binen alanı kaydırmak için düzeltici kemik kesimleri -Osteotomiler-
  • İleri vakalarda eklem protezi

Tedavi seçeneğine, dizinizin durumuna göre doktorunuz ile birlikte karar vereceksiniz. Bu tür hastaların tedavisi ve takibi uzun olup mükemmel tedavi yöntemleri araştırılma aşamasındadır. Güncel olarak uygulanan ozon tedavisinden başarılı sonuçlar alınmaktadır.

KEMİK, EKLEM ve BAĞLARIN GÜÇLENMESİ İÇİN

BESLENME, PROTEİN VE HİDROLİZE KOLLEJEN ÖNEMLİ

Zedelen kemik, kas ve bağ dokularının iyileşmesinde peynir altı suyundan elde edilen Whey protein ve ayrıca hidrolize kollejen kullanımı hızlı iyileşmeyi destekler ve kasları güçlendirir.  Ayrica multivitamin desteğide çok önemlidir. İltihap oluşumunu engeller, bağışıklı artırır ve kas iskelet sistem metobolizmasına yardımcı olurlar.

FİT 20: Peynir altı protein izolesi, magnezyum ve HİDROLİZE KOLLEJEN barındırmakdadır. Sağlıklı kas ve kemik yapımına destek olacak güzel bir kombinasyondur. Sağlığımızı korumak ve sağlıklı yaş almayı kolaylaştırmak için diyetlerimizi sağlıklı, sindirilebilir proteinlerle desteklememiz çok önemlidir. Ayrıca içeriğinde ki magnezyum, yorgunluğun ve bitkinliğin azalmasına katkıda bulunup, normal kemiklerin korunmasına katkıda sağlar. Kullanım Bilgisi: Paketin içeriğini 250-350 ml su veya smoothie ile iyice karıştırın. 1 ay kullanınız.

FİT 20 _

• SUNSET: Omega-3, Vitamin E’nin en güçlü formu (tecotrienol), vitamin D ve A’nın etkili kombinasyonunu içermektedir. Omega 3 vücudun üretemediği ve dışarıdan alınması zorunlu bir yağ asididir. Kullanım :11 yaş ve üzeri bireylerin günde 3 kapsül olmak üzere akşam yemekleri ile birlikte almaları tavsiye edilir. 90 adet yumuşak jel kapsül içeren bir şişeyle sunulur.

• SUNRİSE: 22 süper gıda ile vücudun günlük ihtiyacı olan Vitamin B1(Tiamin), B2 (Riboflavin), B6, B12, C vitamini, mineraller, gerekli aminoasitler ve ANTİOKSİDAN ihtiyacını karşılar. Kullanım Bilgisi: Günde 1 flakon (30 ml) sabahları aç almanız tavsiye edilir. Her biri 30 ml’lik 30 adet küçük paket içerir.

• Nitro Plus, yaşam molekülü olarak isimlendiren NİTRİK OKSİT in üretilmesine yardımcı olup, hücresel membran geçirgenliğini artırmakdadır. Hücrelerin yenilenmesine yardımcı olur. Tropikal bir meuve olan noni meyvesinden üretilmekte olup günde 3 kez 20 şer damla alınması tavsiye edilmektedir.

DOĞADAN GELEN GÜÇ : TRİANGLE OF WELLNESS

KYANİ TRİANGLE

SUNSET, SUNRİSE ve NİTRO üçlüsü içerdiği vitamin, antioksidan, mineraller ile bağışıklığı güçlendirir ve romatizmal iltihap oluşumunu engellemeye ve eklemlerin kalitesini artırmaya yardımcı olur. Efektif etki için bu üçlünün birlikte 3 ay kullanımı önerilir.

ONLİNE ORTOPEDİ DOKTORU

İkinci bir görüş almalıyım!

Aklımda o kadar çok soru var ki!

Tahir Mutlu Duymuş png

Tüm ortopedik sorunlar

MR, röntgen veya BT danışma

Standart görüşme süresi 15 dk

7/24 Whatsapp ile randevu ve ücret bilgisi

WhatsApp ile RANDEVU

SİZİ ÖNEMSİYORUZ

Nerede olursanız olun, artık mobil uygulamalar ile size çok yakınız. Tüm ortopedik hastalıklar, bu konu hakkında, çekilen MR, röntgen, tomografi, tetkikleriniz ve merak ettiğiniz tüm soruları Whatsapp&Zoom'dan canlı bağlantı ile sorabilirsiniz.  Hakkınızda karar vermek için acele etmeyin. Hayatta en doğru kararlar, işin ehli kişilerden alacağınız görüşler ve ortak akıl ile verilebilir.

Özgeçmiş için tıklayınız.

Key Words: Diz Osteonekrozu, Diz Ağrısı, Kemik Çökmesi, Eklem Çökmesi, Kemik Ölümü, Ozon Tedavisi