Pes Anserin Bursit & Tendinit

Pes Anserin (Kaz Ayağı) Bursit & Tendinit

Bursa denilen yapı omuz, dirsek, kalça, diz ve topuk bölgesinde, kemiğin çıkıntılı olduğu ve ince bir cilt dokusu ile kaplı olduğu bölgelerde, kemik ile kas arasında sürtünmeyi azaltmayı sağlayan veya kemiğin çıkıntılı kısmını koruyan küçük ve jöle benzeri keselerdir. Çok az miktarda sıvı içerirler ve sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olmak için minder görevi gören kemikler ve bağ dokuları arasında yer alırlar.

Pes anserin bursit ise kaval kemiği (tibia) ile dizdeki hamstring kaslarının üç tendonu arasında yer alan bursanın iltihabıdır. Dizin hemen iç kısmında ve eklemin yaklaşık 3 cm altında meydana gelir. Bursa tahriş olduğunda ve çok fazla sıvı ürettiğinde ortaya çıkar. Ağrı diz iç kısmında ve sıklıkla şiddetli olur.

Pes anserin

Sebepleri

Bursit genellikle bursa da aşırı veya sürekli sürtünme yani stres sonucu gelişir. Pes anserine bursit sporcularda, özellikle de koşucularda yaygındır. Dizinde kireçlenme olan ve orta- ileri yaş ev hanımlarında da sık karşılaşılır.

Pes anserin bursitinin gelişimin de görülen risk faktörleri;

• Yetersiz gerdirme egzersizleri;  Aşırı yokuş koşusu yapma ve koşudaki ani artışlar gibi yanlış teknikler
  • Sıkı hamstring kaslarına sahip olma
  • Şişmanlık
  • Dizin eğri olması
  • Dizde kireçlenme – osteoartrit- Özellikle iç diz kireçlenmesi
  • İç ( medial ) menisküs yırtığı

Klinik Belirtiler

Ağrı: Dizinizin iç kısmında ve / veya kaval kemiğinin ortasına doğru, diz ekleminin yaklaşık 2 ile 3 cm altında yavaş gelişen ağrı.

Egzersizle ya da merdiven çıkma ile artan ağrı

Teşhis ve Tedavi

Pes anserin bursitinin şikâyetleri stres kırığı ile benzerdir. Bu nedenle tanı için genellikle bir röntgen gerekir. Röntgende ayrıca diz kireçlenmesi ve eşlik eden kemik patolojileri değerlendirilir.

Pes anserin bursiti olan sporcular, inflamasyonun (yangı) tekrarlanmaması için egzersiz programlarını değiştirmelidirler.

Ayrıca;

• Dinlenme. Aktiviteyi bırakın veya iyileşme olana kadar farklı bir aktiviteyi yapın.
  • Buz. 2 saatte bir 15 dakika düzenli aralıklarla günde beş kez buz uygulayın.
  • Anti-inflamatuar ilaç. Aspirin ve non-steroidal antienflamatuvar ilaçlar (ibuprofen gibi) ağrıyı hafifletebilir ve inflamasyonu azaltabilir.
  • Enjeksiyon. Doktorunuz sık sık rahatlama sağlayan bursa içine bir anestetik ve steroid solüsyonu enjekte edebilir.
  • Fizik Tedavi. Doktorunuz belirli germe egzersizleri, buz ve ultrason tedavileri için fizik tedavi önerebilir.

Tüm tedavilere rağmen şikâyetler devam eder klinik kronikleşirse bursa'nın cerrahi olarak çıkarılması düşünülebilir. Basit ve günübirlik bir cerrahi tedavi yöntemidir.

Müdahale sonrası bacağınıza ağırlık verildiğinde ağrı çok oluyorsa koltuk değneği kullanabilirsiniz. Normal aktivitelere dönüş genellikle ameliyat sonrası 3. Haftada başlanabilir.

KEMİK, EKLEM ve BAĞLARIN GÜÇLENMESİ İÇİN

BESLENME, PROTEİN VE HİDROLİZE KOLLEJEN ÖNEMLİ

Zedelen kemik, kas ve bağ dokularının iyileşmesinde peynir altı suyundan elde edilen Whey protein ve ayrıca hidrolize kollejen kullanımı hızlı iyileşmeyi destekler ve kasları güçlendirir.  Ayrica multivitamin desteğide çok önemlidir. İltihap oluşumunu engeller, bağışıklı artırır ve kas iskelet sistem metobolizmasına yardımcı olurlar.

FİT 20: Peynir altı protein izolesi, magnezyum ve HİDROLİZE KOLLEJEN barındırmakdadır. Sağlıklı kas ve kemik yapımına destek olacak güzel bir kombinasyondur. Sağlığımızı korumak ve sağlıklı yaş almayı kolaylaştırmak için diyetlerimizi sağlıklı, sindirilebilir proteinlerle desteklememiz çok önemlidir. Ayrıca içeriğinde ki magnezyum, yorgunluğun ve bitkinliğin azalmasına katkıda bulunup, normal kemiklerin korunmasına katkıda sağlar. Kullanım Bilgisi: Paketin içeriğini 250-350 ml su veya smoothie ile iyice karıştırın. 1 ay kullanınız.

FİT 20 _

• SUNSET: Omega-3, Vitamin E’nin en güçlü formu (tecotrienol), vitamin D ve A’nın etkili kombinasyonunu içermektedir. Omega 3 vücudun üretemediği ve dışarıdan alınması zorunlu bir yağ asididir. Kullanım :11 yaş ve üzeri bireylerin günde 3 kapsül olmak üzere akşam yemekleri ile birlikte almaları tavsiye edilir. 90 adet yumuşak jel kapsül içeren bir şişeyle sunulur.

• SUNRİSE: 22 süper gıda ile vücudun günlük ihtiyacı olan Vitamin B1(Tiamin), B2 (Riboflavin), B6, B12, C vitamini, mineraller, gerekli aminoasitler ve ANTİOKSİDAN ihtiyacını karşılar. Kullanım Bilgisi: Günde 1 flakon (30 ml) sabahları aç almanız tavsiye edilir. Her biri 30 ml’lik 30 adet küçük paket içerir.

• Nitro Plus, yaşam molekülü olarak isimlendiren NİTRİK OKSİT in üretilmesine yardımcı olup, hücresel membran geçirgenliğini artırmakdadır. Hücrelerin yenilenmesine yardımcı olur. Tropikal bir meuve olan noni meyvesinden üretilmekte olup günde 3 kez 20 şer damla alınması tavsiye edilmektedir.

DOĞADAN GELEN GÜÇ : TRİANGLE OF WELLNESS

KYANİ TRİANGLE

SUNSET, SUNRİSE ve NİTROüçlüsü içerdiği vitamin, antioksidan, mineraller ile bağışıklığı güçlendirir ve romatizmal iltihap oluşumunu engellemeye ve eklemlerin kalitesini artırmaya yardımcı olur. Efektif etki için bu üçlünün birlikte 3 ay kullanımı önerilir.

ONLİNE ORTOPEDİ DOKTORU

İkinci bir görüş almalıyım!

Aklımda o kadar çok soru var ki!

Tahir Mutlu Duymuş png

Tüm ortopedik sorunlar

MR, röntgen veya BT danışma

Standart görüşme süresi 15 dk

7/24 Whatsapp ile randevu ve ücret bilgisi

WhatsApp ile RANDEVU

SİZİ ÖNEMSİYORUZ

Nerede olursanız olun, artık mobil uygulamalar ile size çok yakınız. Tüm ortopedik hastalıklar, bu konu hakkında, çekilen MR, röntgen, tomografi, tetkikleriniz ve merak ettiğiniz tüm soruları Whatsapp&Zoom'dan canlı bağlantı ile sorabilirsiniz.  Hakkınızda karar vermek için acele etmeyin. Hayatta en doğru kararlar, işin ehli kişilerden alacağınız görüşler ve ortak akıl ile verilebilir.

Özgeçmiş için tıklayınız.