Kalça Trokanterik Bursit

Giriş

Bursit, kalçanın dış yanında bulunan bursanın inflamasyonuna denir.

Bursa kalçanın kemik, cilt ve kas arasında bulunan bir kesedir ve bunların birbirine sürtünmesini kolaylaştırırarak aşınmasını engeller. İçinde jöle kıvamında sıvı bulunur ve yastıkçık vazifesi görür. Vücudumuzda omuz, dirsek, diz ve topuk gibi yerlerde bulunur.

kalçabursit

Kalça kemiğinin dış noktasına trokhanter denir ve uyluk kemiğinin çıkıntılı bir noktasıdır. Bursa denilen kese, trokhanterin hemen yanında bulunur.

Klinik Bulgular

Rahatsızlığın temel belirtisi, kalçanın dış yanında ağrı ve yanmadır. Özellikle ağrılar geceleri çoğalabilir, sandalyeden kalk, uzun süreli yürüyüş ve merdiven çıkma zahmetli olabilir.

Risk faktörleri

Bursit herkesi etkileyebilir, fakat bayan ve orta yaş grubunda daha sık görülmektedir.

Diğer eşlik eden risk faktörleri;

• Aşırı kullanım; Uzun süreli bisiklet kullanma, merdiven çıkma veya ayakta çalışma.
  • Kalça yaralanması; Kalça yan tarafının üzerine düşme
  • Omurga hastalıkları; Bacak uzunluklarında eşitsizlik ve romatoid artrit gibi hastalıklarda sıklıkla eşlik edebilir.

Hekim Muayenesi

Doktorunuz şikâyet ve tıbbı geçmişinizi sorguladıktan sonra, geniş bir muayene ile kalçanızı muayene edecektir.Diğer olası sebepleri ekarte etmek için, röntgen, kemik taraması ve MRI istenebilir.

1- Cerrahi Dışı Tedavi

Bu hastalığın başlangıç tedavisinde cerrahi yoktur. Basit yaşam modifikasyonları ile rahatlama sağlanabilir.

• Aktivite ve yaşam modifikasyonu; Ağrıya sebep olan hareketlerden kaçınma
  • İlaçlar; Anti inflamatuar ve kas gevşetici ilaçlar
  • İhtiyaç halinde kalçaya binen yükü azaltmak için, birkaç hafta koltuk değneği kullanma
  • Gerekli görülmesi halinde doktorunuz, lokal anestezi ile birlikte bursanın için steroid uygulayabilir. Bu etkili bir tedavidir fakat uygulaması yan etkilerinden dolayı kısıtlı sayıda tutulmalıdır.

kalçabursit

Tüm cerrahi olmayan yöntemlerden fayda görmeyenler için, bursa ameliyat ile alınabilir. Bursanın alınması fonksiyon açısından bir sakınca oluşturmaz ve kalça normal işlevine devam edebilir.

Cerrahisi, kısa olup hastalar aynı gün taburcu edilebilirler.

Özgeçmiş için tıklayınız.

Key words : Trokhanterik Bursit, Bursit, Steroid, Tedavi