Atlayan Kalça Sendromu

Yürürken, sandalyeden kalkarken veya yüzerken kalçanızın yan tarafında bir atlama, takılma tarzında his duyabilirsiniz. Bu his bazen rahatsız edici olabilir, genellikle ağrısız ve zararsızdır. Sıklıkla genç sporcular ve dansçılarda görülür.

Sebep

Çıkıntılı bir kemik üzerinden bir kas veya tendonun atlayarak yer değiştirmesi sonucu görülür. Kalçada trokhanter major denilen kemik üzerinden iliotibial bant denilen yapının atlaması ile sık görülür.

atlayan kalça

Kalça düz ve ayakta iken iliotibial bant trokhanterin arkasında yer alır. Kalça kıvrıldığında ise bant öne sürtünmeli ve atlayarak geçer. Bu durum zamanla kalça inflamasyona ve trokhanterik bursit'e yol açabilir.

Teşhis

Birçok hasta ağrıya neden olmadıkça doktora gelmez. Fakat hekim ağrınızın yeri, oluş mekanizması, ne tür aktiviteyle ortaya çıktığını sorgulayarak teşhisiniz koyacaktır. Klinik olarak teşhisi zor değildir.
Röntgen genellikle normal olarak çıkar. Fakat ayırıcı tanı açısından çekilebilir.

Eğer snapping ağrılı değilse, tedaviye gerek yoktur.

Eğer sizi ağrı yok ve sizi rahatsız ediyorsa evde şunları yapabilirsiniz;

• Aktiviteyi azalt ve buz uygula
  • Nonsteroid antiinflamatuar ilaç kullan ve rahatsız edici pozisyondan kaçın
  • Eksersiz ve sportif aktivitelerini modifiye et. Mesela yüzme ve bisiklet sürmeyi azaltabilirsiniz.
  • Eğer yukarıdaki konservatif tedaviden fayda görmez ve ağrıların oluşur ise hekime başvurunuz.
  • Gerdirme egzersizleri verilebilir.
  • Eğer bursit gelişmişse lokal enjeksiyon tedavisi önerilebilir.

atlayan kalça

• Her şeye rağmen problem devam ederse iliotibial bant gevşetme ameliyat planlanır.

Özgeçmiş için tıklayınız.

Key Words : Snapping, Atlayan Kalça, Bursit, Lokal Enjeksiyon, İliotibial Bant Gevşetme

Türkiye'nin En Büyük Ortopedi Bilgi Bankası