Ozon Tedavisi

Ozon (O3), gökyüzüne mavi rengini veren ve üç oksijen atomundan oluşan, renksiz, kendine özgü kokusu olan bir gazdır.

En yoğun bulunduğu atmosfer katmanı olan Stratosfer tabakasındaki ozon, yeryüzünün oksijen kaynağı, aynı zamanda zararlı ışınları emerek bizi koruyan şemsiye gibidir.

ozon tedavisi 1

OZON TERAPİ NEDİR ?

Ozon, tıpta hastalıkların tedavisinde 150 yıldan fazla zamandır uygulanmaktadır.

Ozon gazı kullanılarak yapılan iyileştirici tedavilere “ozon tedavisi” denilmektedir.

Ozon göklerden gelen şifadır. Güçlü bakteri, virus ve mantarları öldürücü etkisi, bağışıklık sistemini düzenleyici etkisi (immünomodülatör etkisi), oksijenin dokulara taşınması ve salıverilmesi üzerine olan olumlu etkisi, hızlı ve etkili yara iyileştirici özellikleri sayesinde medikal ozon gazı çok geniş hastalık yelpazesinde kullanım imkanı bulmaktadır. .

Ozonun Kullanıldığı Hastalıklar

• İyileşmeyen yaralar (Diabetik Ayak, Dekübit Yaraları, Enfeksiyona Bağlı Yaralar, Yanık Yaraları)
  • Cilt ve saç hastalıkları (Ürtiker, Saç Dökülmesi, Saç Yağlanması, Egzama, Sedef, Ter Kokusu)
  • Kas, eklem ve romatizmal hastalıklar (Diz ve Eklem Kireçlenmeleri, Romatizmal Ağrılar,Osteomyelit, Eklem Erimesi, Avasküler Nekrozlar)
  • Selülit tedavisi
  • Kronik yorgunluk sendromu
  • Stresle mücadelede
  • Detoks (toksinlerden arınma) amaçlı
  • Anti aging (yaşlanmaya karşı) amaçlı
  • Sporcularda performans arttırıcı

NASIL ETKİ EDER ?

Mikrobik Hastalıklarda;

• Ozonun en iyi bilinen özelliği olan bakteri, mantar, parazit ve virüs gibi mikroorganizmaları öldürme etkisi sebebiyle, enfekte olmuş yaralarda, tüm enfeksiyon hastalıklarında direkt öldürücü özelliğinden yararlanılır.
  • Vücudumuzdaki beyaz kan hücrelerinin (savunma hücreleri) hem sayısını hem de fonksiyonlarını arttırarak vücudun savunma sistemini güçlendirir.
  • Birçok enfeksiyon hastalıklarında dışarıdan verilen ve bu sırada oldukça fazla yan etki gösteren interferon; ozon terapi ile vücutta (endojen) olarak çok fazla miktarda üretilmektedir.
  • Bağışıklık sistemi bozukluklarında Ozon terapi, farklı doz ve yöntemlerle, bağışıklık sistemi üzerine aktivasyon, modülasyon ve süpresyon etkisi gösterebildiğinden bağışıklık sistemi (immün sistem) bozulması ile ortaya çıkan hastalıklarda tedavi edici ve / veya destekleyici etkisi vardır.

Oksijenlenme Bozukluklarında;

• Alyuvarların (kanda oksijen taşıyan kırmızı hücreler) elastikiyetini artırarak kılcal damarlardan geçişini kolaylaştırır. Kanın dokulara oksijen bırakma yeteneğini artırarak organların ve dokuların oksijenlenmesini artırır.
  • Dokulara oksijen taşınması ve salıverilmesi yönünde olumlu etkisinden dolayı, tüm dolaşım bozukluklarında tek başına tedavi edici özelliği mevcuttur.

Ağrılı Durumlarda;

• Kimyasal akupunktur olarak da adlandırılan lokal ozon terapi uygulamalarında , oksijenlenme sağlamasının yanında, ödem çözücü, ağrı giderici özelliği ile tüm kas eklem ağrılarında muhakkak uygulanması önerilmektedir.

NASIL UYGULANIR ?

Ozon terapide çok fazla sayıda uygulama yönteminin olması tedavi açısından hastalara alternatif sunar. Seçilen tedavi yöntemi hastaya ve hastalığına göre değişebilir.

1. Majör Otohemoterapi

En çok bilinen ve en çok uygulanan yöntemdir. Hastadan alınan 50-100 ml kanın; hastaya ve hastalığa göre değişebilen, doktorunun belirlediği dozdaki ozon gazı ile karıştırılarak hastaya tekrar geri verilme işlemidir.

2. Minör Otohemoterapi

Hastadan alınan 3-5 ml kan belirlenen dozda ozon gazı ile karıştırılarak kas içi yol ile geri verilir. Ozon aşısı da denilen bu yöntem bağışıklık sisteminin güçlenmesini istediğimiz durumlarda özellikle uygulanması gereken bir yöntemdir.

3. Torbalama (bagging)

Daha çok ayaklar, bacaklar ve kollar özel bir plastik torba içine yerleştirilir. Öncelikle kol veya bacaklar ıslatılıp içi ozon gazı ile doldurularak bekletilmesi şeklinde uygulanır. Bu metod iyileşmeyen enfekte yaralar başta olmak üzere pek çok cilt hastalıklarında uygulanmaktadır.

4. Ozonun Kas ve Eklem İçi Enjeksiyonu

Ozon gazı ilgili kas dokusu içine veya eklem içine enjekte edilir.

HANGİ DURUMLARDA UYGULANMAZ ?

Doğru yöntem ve doz belirlendiğinde OZON TERAPİNİN BİLİNEN YAN ETKİSİ YOKTUR.

Yine de;

• Favizm (G 6 PDH eksikliği)
    • Hipertroidi (Troid bezinin aşırı çalıştığı durumlar)
    • Aşırı alkol tüketenlere
    • İleri derecede kansızlığı olanlara
    • Kanama eğilimi olan hasta ve hastalıklarda (Hemofili, Kanama – Pıhtılaşma Hastalıkları)
    • Kalp krizini yeni geçirmiş hastalara
    • Kanaması devam eden beyin felci hastalarına
    • Gebeliğin ilk 3 ayında olan hastalara
    • Genel durumu bozulmuş ileri evre hastalıklarda
    • OZON TERAPİ DİKKATLİ VE KONTROLLÜ YAPILMALIDIR.

Ozon Tedavisine Başlamadan Önce ve Ozon Tedavisi Sırasında Hastalarımızın Dikkat Etmesi Gerenler;

• Ozon tedavisi kimyasalları etkisiz hale getireceğinden dolayı eğer şu an aktif olarak ilaç kullanıyorsanız (tansiyon ilacı, insülin, doğum kontrol ilaçları, reçeteli ilaçlar vs.) ilaçlarınızı ozon tedavisine 4 saat kala ve ozon tedavisinden 4 saat sonra almanızı tavsiye ediyoruz.
  • Eğer şu anda devam eden kemoterapi tedaviniz varsa, bu tedaviden sonra ozon tedavisi almak için en az 4 gün beklemenizi tavsiye ediyoruz.
  • Ozon tedavisinden en az 8 saat önce alkollü içecek tüketmeyiniz.
  • Hamileliğiniz süresi içinde size ozon tedavisi uygulayamayacağımız için hamilelik durumunuzdan emin olmalısınız,
  • Vitamin C Ozonun etkisini yok ettiğinden dolayı ozon tedavisinden bir saat önce ve ozon tedavisinden 1 saat sonra vitamin C içeren herhangi bir şey almayınız.
  • Ozon tedavisi sürecinde bol sıvı almanız ozon tedavisinin etkinliğini arttıracaktır.

Özgeçmiş için tıklayınız.

Key Words : Ozon, Ozon Tedavisi, Osteomyelit, Avasküler Nekroz, Kireçlenmeler