De quervain Tenosinovit

Birinci parmağıntabanı çevresindeki tendonların irrite olması ile gelişir. Tendonların şişmesine tendinit denir. El bileğinden birinci parmak boyunca uzanan ağrı ve hassasiyet gelişir. Özellikle kavrama veya yumruk yapmakla ağrı şiddetlenir.

Tendonlar kaslar ile kemikler arasındakibağlantıyı sağlarlar. El bilek seviyesinden başparmağa dogru giden 2 adet tendon vardur. Tendonlar sinovium denilen incebir kılıf ile kaplıdırlar. Bu kılıf tendonların daha kolay kaymasını sağlarlar.

De quervain Tenosinovit

Tendonlarda şişme komşuluklarında yer alan sinirlere baskı oluşturup bilekte ağrı ve parmaklarda uyuşmalara yol açabilirler.

• Aşırı kullanım
  • Gebelikte hormanal değişimler
  • Romatizmal artrit zemininde
  • En sık orta yaş bayanlarda görülür.

Klinik Bulgular

De Quervain belirtileri:

• El bileğinden başparmak üzerine uzanan ağrı. Ağrı kademeli veya ani olarak gelişebilir. Bazen dirseğe doğru yayılır. Nesneleri kavrama ile ağrı şiddetlenir.

De quervain Tenosinovit

• El bilek çevresinde özellikle başparmak tarafında şişme görülebilir. Başparmak hareketleri ile sürtünme sesleri veya hissi alınabilir.
  • Şişme ile ağrı başparmak ve el bilek hareketlerini zorlaştırır.
  • Tendonlara komşu duyu sinirlerinin etkilenmesi ile parmaklarda uyuşma olabilir.

Teşhis

Finkelstein denilen özel bir test ile başparmak diğer parmakların altına kapatılır. Bilek başparmak tarafına açılandırılarak ağrı provoke edilir. Ağrı şiddetli olabilir.

De quervain Tenosinovit

Tedavinin amacı şişlik ve irritasyon nedeniyle oluşan ağrının ortadan kaldırılmasıdır.

Cerrahi dışı tedavi

• Başparmak destekli el bilek ateli ile istirahat

De quervain Tenosinovit

• Ağrı ve şişlikleri azaltmak için ilaç tedavisi
  • Ağrıyı provoke eden hareketlerden kaçınma
  • Lokal olarak ilaç enjeksiyonu uygulama

De quervain Tenosinovit

• Beslenme ile bağ dokusu ve tendonları güçlendirme

BAĞLARIN İYİLEŞMESİNDE

BESLENME, PROTEİN VE HİDROLİZE KOLLEJEN ÖNEMLİ

Zedelen kas ve bağ dokularının iyileşmesinde peynir altı suyundan elde edilen hidrolize kollejen kullanımı daha çabuk iyileşme sağlar ve kasları güçlendirir. 1 ay kullanımı ile etkili sonuç alınabilir. Ayrica multivitamin desteğide çok önemlidir. İltihap oluşumunu engeller ve kıkırdak ile bağ oluşumuna yardımcı olurlar.

HL 5 HİDROLİZE KOLLEJEN barındırmakdadır. Sağlıklı kas ve kemik yapımına destek olacak güzel bir kombinasyondur. Sağlığımızı korumak ve sağlıklı yaş almayı kolaylaştırmak için diyetlerimizi sağlıklı, sindirilebilir proteinlerle desteklememiz çok önemlidir. Ayrıca içeriğinde ki magnezyum, yorgunluğun ve bitkinliğin azalmasına katkıda bulunup, normal kemiklerin korunmasına katkıda sağlar.

HL 5

• SUNSET: Omega-3, Vitamin E’nin en güçlü formu (tecotrienol), vitamin D ve A’nın etkili kombinasyonunu içermektedir. Omega 3 vücudun üretemediği ve dışarıdan alınması zorunlu bir yağ asididir. Kullanım :11 yaş ve üzeri bireylerin günde 3 kapsül olmak üzere akşam yemekleri ile birlikte almaları tavsiye edilir. 90 adet yumuşak jel kapsül içeren bir şişeyle sunulur.

• SUNRİSE: 22 süper gıda ile vücudun günlük ihtiyacı olan Vitamin B1(Tiamin), B2 (Riboflavin), B6, B12, C vitamini, mineraller, gerekli aminoasitler ve ANTİOKSİDAN ihtiyacını karşılar. Kullanım Bilgisi: Günde 1 flakon (30 ml) sabahları aç almanız tavsiye edilir. Her biri 30 ml’lik 30 adet küçük paket içerir.

Cerrahi Tedavi

Yukarıdaki tedavilere yanıt alınamaması durumunda daha fazla tendon hasarına yol açmamak için cerrahi işlem ile tendonlar gevşetilir.

De quervain Tenosinovit

Tedavi seçimi noktasında doktorunuz size en uygun tedavi metodunu önerecektir.

ONLİNE ORTOPEDİ DOKTORU

İkinci bir görüş almalıyım!

Aklımda o kadar çok soru var ki!

Tahir Mutlu Duymuş png

Tüm ortopedik sorunlar

MR, röntgen veya BT danışma

7/24 ARABİSOR İLE ONLİNE GÖRÜŞME

arabisor_logo_retina_txt-1

SİZİ ÖNEMSİYORUZ

Nerede olursanız olun, artık mobil uygulamalar ile size çok yakınız. Tüm ortopedik hastalıklar, bu konu hakkında, çekilen MR, röntgen, tomografi, tetkikleriniz ve merak ettiğiniz tüm soruları  canlı bağlantı ile sorabilirsiniz.  Hakkınızda karar vermek için acele etmeyin. Hayatta en doğru kararlar, işin ehli kişilerden alacağınız görüşler ve ortak akıl ile verilebilir.

Özgeçmiş için tıklayınız.