Prepateller Bursit

Tesisatçılar, inşaat işçileri, halı dokumacıları veya dizleri üzerinde çok zaman harcayanlarda, diz ön tarafında, diz kapağında sıklıkla şişme ve kızarıklık meydana gelir. Diz kapağı ile cilt arasında bursa denilen bir kesecik mevcuttur. Bursanın vazifesi diz kapağı hareketi sırasında cilt altında sorunsuz kaymayı sağlar. Sabit sürtünme ile bu kesede irritasyon ve tahriş meydana gelir. İltihaplanır, kese sıvı ile dolar ve diz önünde şişlik meydana gelir. Bu duruma prepateller bursit denir.

Kimler Risk Altında?

• Diz üstünde çökerek çalışan tesisatçılar, bahçıvanlar, işçiler, halı dokumacıları
  • Futbol, güreş ve basketbol gibi dize doğrudan darbe sporlarında
  • Trafik kazalarında
  • Romatizmal Hastalıklar

Klinik Bulgular

• Aktivite ile ağrı
  • Diz önünde hızlı gelişen şişlik
  • Dokunma ile hassasiyet ve sıcaklık

Diz Ön Ağrısı

Travmaya bağlıysa doktorunuz ilk başta kırık açısında röntgen isteyebilir. Cerrahi olmayan tedavi genellikle başarılıdır ve tedavi protokolü iltihaplı olup olmamasına bağlıdır. Eğer enfekte değil ve hafif şişlik varsa, buz, istirahat ve elavasyon ve ilaç tedavisi etkilidir.

Eğer şişme belirgin ise, doktorunuz bir iğne ile boşaltmak isteyebilir. Şişme kronikleşir ve boşaltmaya rağmen tekrarlarsa, basit bir ameliyatla bursanın çıkarılması tavsiye edilir. Ameliyat sonrası diz normal esnekliğine birkaç gün içinde döner.

BESLENME, PROTEİN VE HİDROLİZE KOLLEJEN ÖNEMLİ

Zedelen kas ve bağ dokularının iyileşmesinde peynir altı suyundan elde edilen hizdrolize kollejen kullanımı daha çabuk iyileşme sağlar ve kasları güçlendirir. 1 ay kullanımı ile etkili sonuç alınabilir. Ayrica multivitamin desteğide çok önemlidir.

FİT 20: Peynir altı protein izolesi, magnezyum ve HİDROLİZE KOLLEJEN barındırmakdadır. Sağlıklı kas ve kemik yapımına destek olacak güzel bir kombinasyondur. Sağlığımızı korumak ve sağlıklı yaş almayı kolaylaştırmak için diyetlerimizi sağlıklı, sindirilebilir proteinlerle desteklememiz çok önemlidir. Ayrıca içeriğinde ki magnezyum, yorgunluğun ve bitkinliğin azalmasına katkıda bulunup, normal kemiklerin korunmasına katkıda sağlar. Kullanım Bilgisi: Paketin içeriğini 250-350 ml su veya smoothie ile iyice karıştırın. 1 ay kullanınız.

FİT 20 _

• SUNSET: Omega-3, Vitamin E’nin en güçlü formu (tecotrienol), vitamin D ve A’nın etkili kombinasyonunu içermektedir. Omega 3 vücudun üretemediği ve dışarıdan alınması zorunlu bir yağ asididir. Kullanım :11 yaş ve üzeri bireylerin günde 3 kapsül olmak üzere akşam yemekleri ile birlikte almaları tavsiye edilir. 90 adet yumuşak jel kapsül içeren bir şişeyle sunulur.

• SUNRİSE: 22 süper gıda ile vücudun günlük ihtiyacı olan Vitamin B1(Tiamin), B2 (Riboflavin), B6, B12, C vitamini, mineraller, gerekli aminoasitler ve ANTİOKSİDAN ihtiyacını karşılar. Kullanım Bilgisi: Günde 1 flakon (30 ml) sabahları aç almanız tavsiye edilir. Her biri 30 ml’lik 30 adet küçük paket içerir.

Key Words: Diz Ağrısı, Şişlik, Kızarıklık, Aspirasyon, Tedavi, Diz Ön Ağrısı, Ameliyat, Prepatellar Bursit, Bursit